Gegevens van de klant analyseren en verwerken

Veel winkeliers zijn nieuwsgierig naar het bezoekersaantal van hun winkel. Crumbbase biedt speciaal op maat gemaakte services aan om inzicht te krijgen naar de bezoekduur winkel en het aantal herhalingsbezoeken winkel. Dit bedrijf kan ook een rapportage maken van de looproutes van consumenten door een bepaalde winkel heen, beter bekend als een heatmap. Dit is een hulpmiddel om te kijken naar het aantal bezoekers en om goed te kijken waar klanten zich voornamelijk in de winkel bevinden en waar juist niet, dit wordt aangegeven door bepaalde kleuren op een map. Als er een heatmap is gemaakt van een winkel kunnen bedrijven dit gebruiken om hun winkelinterieur op een effectieve wijze opnieuw in te richten.

Het is dus erg belangrijk voor bedrijven om deze ‘map’ als basis te laten fungeren voor een goede winkelinrichting. Zo kan je op een onderbouwde wijze een keuze maken van waar de belangrijkste producten moeten staan met de hoogste marges en waar producten moeten komen te staan die wat minder belangrijk zijn voor een organisatie. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die een heatmap als basis gebruikt meer omzet genereren dan bedrijven die dit niet doen.

Voor websites is het ook enorm belangrijk om te kijken waar bezoekers voornamelijk naar toe gaan en waar het hoogste bouncerate percentage is, dus waar de bezoekers weggaan. Het is algemeen bekend dat gebruikers van de meeste websites in een soort F-vorm de pagina scannen. Het is dus belangrijk voor jou website om de informatie die heel erg belangrijk is te plaatsen in deze F-vorm, anders zullen mensen hier eerder overheen lezen als je dit niet doet. Zorg dat de aanbiedingen dus bovenaan komen te staan zodat mensen deze gelijk zien. Het is ook belangrijk dat de consument niet hoeft te scrollen, zorg dat de belangrijkste informatie dus op één pagina komt te staan.

Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/

Tags: