9 vervelende PPC-reclamevragen

Contextueel adverteren is een van de meest populaire manieren om reclame te maken op internet. Veel ondernemers zien het als een wondermiddel dat de verkoop direct verhoogt en daarmee alle zakelijke problemen oplost. Vol vertrouwen in deze tool proberen ze zelf advertenties te lanceren of contact op te nemen met de juiste specialisten, maar ze worden geconfronteerd met een groot aantal valkuilen van verschillende mate van bewijs.

We halen de paniek van de klanten uit de context.

De antwoorden zullen nuttig zijn om zowel potentiële klanten van de context als klantspecialisten aan de kant van het bureau te kennen.

Ik heb gisteren alles betaald! Waar is de advertentie?

Veel klanten zijn van mening dat contextuele advertenties direct kunnen worden gelanceerd op de dag dat ze contact opnemen met de relevante specialisten en bijna dezelfde dag dat ze de eerste bestellingen ontvangen. PPC-advertenties zijn echt de snelste manier om bezoekers naar uw site te trekken en het aantal hits te verhogen. De effectiviteit ervan hangt echter grotendeels af van het budget, het zakelijke onderwerp en de juiste instellingen.

Een competente setting van contextuele reclame omvat een aantal fasen:

  • Stadia van het werk over contextuele advertenties

De uitvoering van het hele complex van werken vergt uiteraard enige tijd. Het duurt dus meestal 3-5 werkdagen om een ​​bedrijf op te zetten en te starten. Daarom moet u een beetje geduld hebben.

Toegang tot de site, waarom heb je die nodig? Dit is vertrouwelijke informatie

Als de klant weigert toegang te verlenen tot de site, verliezen we de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen op de site die nodig zijn voor een succesvolle promotie. Een belangrijk onderdeel van promotie is bijvoorbeeld het installeren van Google Analytics-tellers.

Met tellers krijgt u toegang tot veel statistieken: regio, tijd van bezoek, aantal herhaalde bezoeken, waar ze vandaan komen, verkeersbronnen, zoekopdrachten, bounce-pagina’s, leeftijd, gedrag en nog veel meer. Op basis van deze gegevens kunt u uw advertenties optimaliseren en er het maximale uit halen. De analyse helpt ook om defecten op de site op te sporen. Als we ze vinden, zullen we zeker aanbevelingen voor bewerkingen voorbereiden. Maar de klant heeft niet altijd de mogelijkheid om snel alle noodzakelijke veranderingen door te voeren. Als we toegang hebben tot zijn internetbron, kunnen we, nadat we akkoord zijn gegaan met alle aanbevolen bewerkingen, deze altijd tijdig uitvoeren.

Moet u elke maand betalen voor advertentiebeheer? Heb je het daar niet meer dan eens neergezet?

We weten dat er specialisten zijn die advertenties één keer opzetten, zonder deze verder te beheren. We raden u aan dergelijke customizers te vermijden, omdat in dit geval de voordelen van adverteren worden geminimaliseerd en u over het algemeen uw geld gewoon weggooit. Na verloop van tijd worden er advertenties weergegeven voor niet-getargete zoekwoorden die regelmatig negatief moeten zijn en minder zichtbaar moeten worden. Tegelijkertijd zullen de kosten per klik toenemen, wat uw budget opslokt. Het resultaat is teleurstelling in de effectiviteit van zoekadvertenties, evenals een afname van het volume en de kwaliteit van het verkeer. Nadat u de context heeft gelanceerd, moet u statistieken analyseren, de lijst met actieve en inactieve zinnen controleren, nieuwe zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden toevoegen, ineffectieve sites verwijderen uit vertoningen, indien nodig advertenties in advertenties wijzigen, de algemene totalen analyseren en indien nodig wijzigingen aanbrengen op basis daarvan. Goede professionals geven regelmatig rapporten en aanbevelingen om de advertentieprestaties te verbeteren. Als het bureau uw project is vergeten, zult u het zeker opmerken – het volume en de kwaliteit van het verkeer zullen snel afnemen.

Waarom kan ik mijn advertentie niet zien?

De weergave van een advertentie hangt niet alleen af ​​van zinnen, biedingen en kwaliteitsindicatoren voor campagnes, maar ook van de technologie voor het personaliseren van het probleem, die meer dan tweehonderd factoren omvat die het resultaat beïnvloeden. Bijvoorbeeld: hoe vaak een gebruiker zoekt naar informatie over een specifiek onderwerp, op welke zoekwoorden hij gewoonlijk klikt, welk type advertenties hem vaker tot conversies leidt, welke sites hij bezoekt, op welke sites hij blijft hangen en dergelijke.

Rekening houden met de interesse van gebruikers leidt tot verschillende zoekresultaten

U kunt er zeker van zijn of uw advertentie wordt weergegeven of niet – u kunt het advertentieaccount gebruiken. In het onderstaande voorbeeld kunt u zien dat sinds de lancering van de campagne advertenties gemiddeld 331 keer zijn vertoond op 1,73 posities, dat wil zeggen periodiek op de eerste en tweede regel van de zoekresultaten. Het gemiddelde verkeersvolume was 92%, wat betekent dat 92 van de 100 mensen de advertentie hebben gezien. Het aantal vertoningen kan altijd worden verhoogd, maar dit moet worden gedaan op basis van het aantal en de kwaliteit van de hits. Voortdurende weergave van uw advertentie kan in de eerste plaats worden bereikt door uw advertentiebudget te verhogen. De stijging van de kosten kan in veelvouden worden gemeten, terwijl het verkeer slechts met een paar procent toeneemt. Bij het plaatsen van biedingen en het beheren van impressies is het belangrijk om een ​​balans te bewaren en je primair op het verkeer te richten. Het kiezen van een effectieve weergavestrategie vereist dus constante webanalyse.

Concurrenten worden getoond voor mijn merkverzoek

Adverteerders willen altijd klanten van hun concurrenten krijgen. Een van de niet-zo-vriendelijke manieren om dit op internet te doen, is door advertenties weer te geven voor de merkvragen van iemand anders. Hoe ziet het eruit? Als u naar uw site wilt gaan wanneer u om een ​​bedrijfsnaam wordt gevraagd, ziet u een link naar een concurrent.

Bij de zoekterm “papa johns” werd de advertentie voor “pizza” lange tijd getoond

Dit was lange tijd een gangbare truc van, om zo te zeggen, niet erg beleefde marketeers. Veel mensen hebben echter heel vaak een vraag over de rechtmatigheid van een dergelijke promotie. We melden: helaas, en misschien gelukkig, heeft de moderatie geen reden om dergelijke advertenties af te wijzen. Ergens in de krant staan ​​hiervoor boetes, maar nog niemand heeft een boete gekregen. Daarom, als u denkt dat alle middelen goed zijn in promotie, kunt u ook adverteren met het merk van een concurrent. Maar houd er rekening mee dat het bouncepercentage voor merkconcurrenten altijd hoger is dan voor alle andere. De gebruiker zocht immers het ene bedrijf, maar kwam bij het andere terecht. Onthoud dat alle adverteerders op gelijke voet staan. En als concurrenten besluiten om uw merk te promoten, kunt u dat ook doen. Maar je moet dit verstandig benaderen.

Ik verwachtte meer bestellingen

Wanneer u een advertentiecampagne lanceert, kunt u er niet 100% zeker van zijn dat deze een strikt gedefinieerd aantal klanten zal opleveren. In het geval van contextuele advertenties kunt u alleen garanderen dat er meer gebruikers naar de site zullen komen. De beslissing tot aankoop wordt door de persoon genomen. Er zijn echter ‘experts’ die garanties geven. Ervaring … waarschijnlijk Statistisch gezien kunnen de kosten voor het aantrekken van een klant worden afgeleid, maar voor een juiste berekening is een langetermijnanalyse van verschillende campagnes vereist. Als het verkeer naar de site aanzienlijk is gegroeid en de verkoop niet erg groot is, ligt het probleem mogelijk bij de bruikbaarheid van de site. Het is handig om uw aanbod met concurrenten te vergelijken om de exacte redenen te achterhalen. Snelle levering, aanbiedingen en lagere prijzen zijn factoren die de uiteindelijke beslissing van de gebruiker beïnvloeden om al dan niet een bestelling te plaatsen. Voer marketinganalyses uit, vergelijk aanbiedingen met concurrenten om uw potentiële kopers de beste deal te bieden.

De site aanpassen voor reclame? Naar mijn mening legt u mij aanvullende diensten op

Wanneer we u adviseren om het probleem met een klein aantal bestellingen op te lossen met behulp van verbeteringen op de site, hoort u soms sceptische vermoedens van het opleggen van aanvullende diensten. Zeker als er grote veranderingen worden aanbevolen die aanzienlijke investeringen vergen. Hier moet u begrijpen dat de kosten voor deze of gene herziening niet uit de kop worden genomen, maar bestaan ​​uit de arbeidsuren die worden ingezet om een ​​specifiek probleem op te lossen. Als de veranderingen echt klein en eenvoudig zijn, dan kunnen we dat goed doen binnen het huidige contextbudget, want het is in ons belang om goede resultaten van de advertentiecampagne te laten zien. Immers, hoe meer klanten met onze hulp verdienen, hoe meer ze geld uittrekken voor promotie.

Website-verbetering helpt de conversie te verhogen

Het is duidelijk dat hoe onhandiger de site, hoe duurder de conversie. Door te besparen op verbeteringen kunt u veel meer advertentiekosten kwijtraken.

Wat als concurrenten op mijn advertenties klikken?

In tegenstelling tot verhalen met advertenties voor zoekopdrachten naar het merk van iemand anders, worstelen zoekmachines met situaties waarin concurrenten proberen uw advertentiecampagne te mislukken door op advertenties te klikken. Daarom krijgen adverteerders automatisch bescherming tegen klikken. Als het systeem acties herkent die de effectiviteit van uw advertentie schaden, wordt er geen geld voor de overgang in rekening gebracht. In de toekomst worden alle overgangen opnieuw gecontroleerd en als er ongeldige worden gevonden, wordt het geld ervoor teruggestort op het rekeningsaldo. Om het feit van “klikken” onafhankelijk vast te stellen, moet u op de volgende parameters letten:

  • een forse sprong in het verkeer in vergelijking met andere dagen;
  • minimale tijd voor een bezoek van een bezoeker;
  • dubbele adressen;
  • minimale activiteit op de site: de muis beweegt nauwelijks, er wordt niet gescrolld.

We veranderen alles! Niets werkt voor jou

Het is niet altijd mogelijk om advertenties vanaf de eerste lancering effectief te maken. U wilt verschillende instellingen en advertenties testen. Alle sites zijn verschillend en zelfs de ervaring van het bureau stelt u niet altijd in staat direct voordelen te ontdekken. Het is ook belangrijk om rekening te houden met de gemiddelde besluitvormingstijd in een bepaald gebied. Werken we met bloemenbezorging, dan is 3 dagen zonder conversie een reden om advertenties te reviewen. En werk je met een complex vakproduct, waarbij de klant binnen een paar maanden een aankoopbeslissing neemt, dan is het te vroeg om binnen 2 weken conclusies te trekken.

Niets met context? Wanhoop niet! De eerste lancering en specialisten slagen niet altijd

Het principe van het lanceren van contextuele advertenties in de eerste week omvat het verzamelen van statistieken, het identificeren van de meest effectieve instellingen, biedniveaus, zinnen en advertenties, en vervolgens wordt een beslissing genomen om advertentiecampagnes te optimaliseren.

Gevolgtrekking

We beseffen hoe belangrijk het is voor een adverteerder om op de hoogte te zijn van wat er gebeurt en te begrijpen waarvoor hij betaalt. Daarom hebben we de meest voorkomende vragen geanalyseerd waarmee we bij het begin van de samenwerking worden geconfronteerd. We hopen dat onze antwoorden u zullen helpen uw tijd te besparen, die u kunt besteden aan het verbeteren van de kwaliteit van advertenties en niet aan het oplossen van standaardsituaties.

We wensen alle klanten intelligente specialisten en specialisten – begripvolle klanten.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

https://webdevelopmentapp.com/nl/

Tags: