Uponline

Hoe hoog in Google komen?

Wil jij altijd al hoog scoren met jouw bedrijf in Google? Dan is het zeker aan te raden om dit artikel te lezen. Op deze pagina staan we namelijk stil bij de drie belangrijkste onderdelen die een hoge indexering in de zoekmachines van Google bepalen. Hierbij kun je denken aan onpage optimalisatie, offpage optimalisatie en technische optimalisatie. Als eerst zullen we het hebben over de onpage optimalisatie.

Als eerst onpage optimalisatie

Als je hoog in Google wilt scoren is het van belang dat je voldoende aandacht besteed aan onpage optimalisatie. Onpage optimalisatie is hetgeen wat je op de website zelf doet. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de content op de website. Bij het schrijven van content is het van belang om goed aandacht te besteden aan bijvoorbeeld de zoekwoord dichtheid, ook wel keyword density genoemd in vakjargon. Zo is het aan te raden om maximaal 1,5% van de zoekwoorden waarop gescoord dient te worden te verwerken in de content.

 

Naast het schrijven van content is het ook van belang dat je voldoende aandacht besteed aan de META-Titles en descriptions. Dit zijn de titels en de omschrijving die je in de zoekmachines van Google terug ziet komen. Heb je een eigen website in WordPress? Dan is het aan te raden om de plugin van Yoast te installeren. Hierdoor ben jij zelf in staat om de website hoog in Google te laten scoren.

Ten tweede offpage optimalisatie

Als de content op de website goed is en je hebt de META’s goed ingesteld is het volgens de experts goed om voldoende aandacht te besteden aan offpage optimalisatie. Offpage optimalisatie is een proces waarbij door middel van links autoriteit naar de website wordt vergaard. Dit proces kost veel tijd en daarom is het goed om hier aandacht aan te besteden.

 

Echter, is het goed om te benoemen dat je niet alle links naar je website moet vergaren, want niet relevante links worden bestraft met een penalty. Probeer daarom altijd een specialist dit onderdeel uit te laten voeren. Hierdoor weet je zeker dat je kwalitatieve links krijgt die zorgen voor een boost in de indexering van de ranking in Google.

 

Heb jij echter geen budget beschikbaar om een specialist hierop te laten zetten? Dan is het goed om te kijken naar de mogelijkheden om dit zelf te doen. Hierbij kun je diverse tools inschakelen zodat je zeker weet dat je alles in huis hebt om te analyseren of links goed of niet goed zijn.

Ten derde de technische optimalisatie

Last but not least is het belangrijk dat je website technisch er goed bij ligt. Het is dus belangrijk dat je website bijvoorbeeld snel laad zonder enige vertraging. Een website moet een laadsnelheid hebben van maximaal 2 seconde.

 

Daarnaast is het ook goed dat je website aan nog meer punten voldoen. Het technische gedeelte van een website is zeer complex en daarom is het altijd aan te raden om een specialist hier naar te laten kijken. Als je namelijk zelf aan de slag gaat kan je ervoor zorgen dat je website kapot gaat en dat wil je natuurlijk voorkomen.