Fit op de trampoline

Sporten op een trampoline is een hype waar je opeens heel veel van hoort. In sportscholen heeft het een fancy naam gekregen, jumping fitness, en kan je groepslessen volgen. Die lessen bestaan dan uit dansbewegingen die je doet terwijl je op een trampoline springt, dit natuurlijk nog met een leuk deuntje erbij. De intensiteit van de lessen bepaal je zelf aan de hand van hoe hard je je afzet om te springen. Je kan naar de sportschool gaan en ook aan deze groepslessen deelnemen, maar je kan ook je eigen trampoline kopen en je favoriete spotify lijst opzetten en je eigen workout maken. Want trampoline springen heeft veel voordelen!

Allereerst, en heel belangrijk, verbrand je super veel caloriën. Recent onderzoek wees namelijk uit dat als je twintig minuten op je trampoline springt, je als vrouw tot wel 8,3 caloriën per minuut verbrandt. Als je het een uur kan volhouden, verbrand je wel 500 tot 700 caloriën. Daarnaast heeft trampoline springen ook maar een lichte impact op je lichaam. Doordat de vering van de trampoling de impact opneemt, worden je gewrichten gespaard en zal je minder snel last krijgen van blessures. Ook heb je geen spierpijn achteraf door de soepele bewegingen die je maakt en de elasticiteit van de trampolinge. Het is een ideale workout om gewicht te verliezen en spieren te kweken aan je billen en benen, aangezien je bij trampolinespringen vooral de bilspieren, bovenbenen en bekkenbodem gebruikt. Bovendien is het gewoon super leuk. Als je de lessen in de sportschool gaat, kan je je samen met je vriendinnen helemaal uitleven terwijl je wordt aangespoord door de lesgever. Doe je je workout thuis in de tuin op je eigen trampoline, kan je ook helemaal ontstressen terwijl je je laat gaan op de trampoline en de muziek. Laat je natuurlijk niet té fel gaan, zodat je niet van de trampoline afdondert. Een trampoline met veiligheidsnet is misschien geen slecht idee.

Voor meer info : https://www.trampolines.nl/trampoline/trampoline-kopen.html

Tags: