Up online
Image default
Internet marketing

Zoekmachineoptimalisatie, wat is dat?

Je hoort de term steeds vaker voorbijkomen, zoekmachineoptimalitie (ook wel SEO genoemd). Maar wat is zoekmachineoptimalisatie precies, wat zijn de voordelen en hoe kan het bijdragen aan het succes van jouw bedrijf? In deze blog vertellen we alles wat jij moet weten over SEO.

Weet je al wat SEO is, maar wil je alleen weten hoe jouw website SEO-technisch scoort? Vraag dan nu een gratis SEO analyse aan. Deze SEO analyse analyseert uw website op de drie pijlers van SEO: content, techniek en backlinks en wordt uitgevoerd door gespecialiseerde online marketeers van een online marketingbureau.

SEO (Search Engine Optimalisation) is het optimaliseren van uw website en de content met als gevolg dat uw website hoger in Google (organische of gratis zoekresultaten) rankt. Dit zorgt op zijn beurt weer voor meer conversies en dus meer omzet. SEO is iets anders dan SEA (search engine advertising), waarbij u adverteert in de zoekresultaten. SEO bestaat uit grofweg drie pijlers.

Content Het schrijven van goede content begint met een keywordonderzoek. Wat zijn voor uw bedrijf belangrijke zoektermen?  Hoe scoort u momenteel op de voor u belangrijke keywords, staan uw keywords op de juiste plek en hoeveel wordt er per maand gezocht op de keywords? Ziet u mogelijk belangrijke keywords over het hoofd? Deze stap bestaat uit het beantwoorden van bovenstaande vragen en waar mogelijk verbeteringen toe te passen. Simpelweg zoveel mogelijk zoekwoorden in één tekst zetten is tegenwoordig niet meer voldoende en kan zelfs tot strafpunten leiden. Het gaat juist om de subtiele details waarmee jij jouw pagina bovenaan in de zoekresultaten brengt.

Technische SEO Hierbij wordt er gelet op de technische aspecten van uw website, wat tegenwoordig erg belangrijk is voor uw ranking. Factoren die hierbij meespelen zijn: de laadsnelheid van uw website, mobielvriendelijkheid, het aantal ‘gebroken’ URL’s, de aanwezigheid van https verbinding, de bestandgrootte van uw afbeeldingen en overige factoren. Bij een SEO traject worden dit soort factoren geanalyseerd en waar mogelijk verbeterd. Waar content-SEO voor veel mensen vrij toegankelijk is, is voor technische SEO meer inhoudelijke kennis vereist.

Backlinking De laatste, maar zeker niet een onbelangrijke pijler van SEO is backlinking. Een backlink is een link vanaf een externe website, die naar uw website verwijst. Voor Google is dit een teken dat uw website belangrijk is en beloont daarom ‘de ontvanger’. Bij backlinking geldt niet hoe meer hoe beter. Bij backlinks is voornamelijk de kwaliteit belangrijk. ‘Onnatuurlijke’ backlinks kunnen worden gezien als een zogeheten ‘grey hat’ of ‘black hat’, met strafpunten als gevolg.

Voor meer info : http://cherry-internet.nl/