Communiceren binnen een bedrijf is de essentie van het goed verlopen van de processen. Ik zal je hier een voorbeeld geven omtrent communicatie die slecht gaat. Jij als eigenaar van het bedrijf heeft duidelijk vermeld aan de managers dat zij ervoor moeten zorgen dat marketing en boekhouding goed samen met elkaar moeten werken. Jij wilt namelijk dat marketing afstemt met boekhouding over het budget dat vrij wordt gemaakt voor marketing advertenties. De manager begrijpt jou goed en deelt vervolgens de informatie met marketing en boekhouding. Het gebeurt echter vaak dat boekhouding naar de manager toekomt en aangeeft dat het budget dat wordt gebruikt hoger is dan de inkomsten en leads die vanuit marketing komen. De manager is niet tevreden over dit feit want hij heeft duidelijk aangegeven aan de beide partijen dat er duidelijkheid moet zijn in het budget. De manager gaat naar de marketing afdeling toe en geeft marketing een preek over het verspillen van het budget. Marketing vindt dit niet eerlijk. Marketing probeert gewoon rendabel te zijn. Zij geven aan dat het huidige budget niet genoeg is. Dit belemmert marketing om rendabel te zijn. Boekhouding heeft dit ook te horen gekregen van marketing maar besloot dit te negeren. De manager had duidelijk gevraagd voor feedback. De communicatie loopt dus geheel fout en je kan zien dat er dus gaten en problemen ontstaan binnen het bedrijf. de eigenaar van het bedrijf wist niet dat de communicatie tussen de verschillende lagen binnen het bedrijf zo slecht was. Je stelt direct een medewerkerstevredenheidsonderzoek in. Dit onderzoek zorgt ervoor dat jij inzage krijgt over de communicatie binnen het bedrijf. Jij mikt erop dat de communicatie snel verbeterd. Het medewerkerstevredenheidsonderzoek is in dit geval gericht op communicatie. Door dit onderzoek worden bepaalde vraagstukken over dit onderwerp beantwoorden. Hier heb jij veel aan als eigenaar van het bedrijf. |
Voor meer info : https://carrierepoort.nl/ |