Hoger in Google komen Hoger in Google komen. Het klinkt goed, maar wordt er mee bedoeld? Hoog in Google staan is een mooi begrip, maar niet voor iedereen is het duidelijk wat er mee wordt bedoeld. Laat staan dat het duidelijk is welke factoren er van belang zijn en hoe je deze kunt beïnvloeden. Wat is het? Hoe hoog een website staat in Google is niet gelijk. De ene zoekterm is de andere niet. Als je met zoekterm a op plaats 1 staat wil het niet zeggen dat je met zoekterm b die ook relevant is ook plaats 1 staat. Hoog in Google is dus de positie die een website in neemt bij het plaatsen van een zoekterm in Google. Er wordt dan een ranglijst van meeste relevante websites door google opgemaakt. Een algoritme bepaalt de plaats voor een website. Factoren Welke factoren zijn belangrijk om hoog te scoren in Google? Dat zijn er een hele hoop. Daarnaast is het ook geen exacte wetenschap. Het uitvoeren van een kunstje is niet voldoende om een slecht scorende website hoger te laten scoren in Google. Bovendien zit de concurrentie ook niet stil. Factoren die een grote rol spelen: – Metagegevens – Content – Structuur Alle belangrijke factoren vallen hier onder te verdelen. Een specialist kan helpen om hoger te komen in Google. Wat kan een specialist doen om er voor te zorgen dat je beter scoort in Google? Naast het zoeken naar de juiste zoektermen een hele hoop. Maar hoe bepaal je eerst de juiste zoektermen. Dit is lastig om maar een goede stap om de basis neer te zetten naar een goede structuur om er uit eindelijk voor te zorgen dat je goed scoort in google. Speciale software geeft aan wat de zoekferquentie is van bepaalde zoekwoorden in Google. Ook andere zoekmachines kunnen hierin worden gemeten. Na het overzicht moet er keuzes worden gemaakt in de lijst met potentiele zoekwoorden. Belangrijk hierbij is juist in kaart te hebben welke koers een bedrijf vaart. Wat is de doelgroep en visie van het bedrijf. De focuszoekwoorden moeten daarop worden aangepast. Het is daarbij belangrijk om daarbij een goede mix te maken van short en longtail zoektermen. Een focuszoekwoord kan bestaan uit 1 woord of een combinatie van 2 of meer weer. Des te langer het woord des te specifieker de focus. Dat heeft voor en nadelen. Je komt steeds dichter in de buurt van de zoekopdracht van de zoeker. Daarnaast is de kans de zoeker bij jou bedrijf past steeds groter. Een nadeel is helaas dat je daarmee een groot deel uitsluit. Hetgeen kan leiden tot klant verlies. Daarom is het van groot belang om hier een juiste balans in te zoeken. Bedrijfshalverlichting.
|
Voor meer info : https://www.brandmerck.nl |