Het afhandelen van klachten

Het is bekend dat ondernemers het iedere dag druk hebben en dit kan negatieve gevolgen voor het bedrijf hebben. Een ondernemer moet iedere dag verschillende opdrachten uitvoeren zoals het bezoeken van klanten om de relatie te onderhouden. Als de relatie tussen beide partijen niet wordt onderhouden krijgt de andere partij het gevoel van geen waardering. Er bestaat een kans dat dit het einde van de relatie tussen beide partijen is. In Nederland zijn er genoeg bedrijven die dezelfde diensten of producten aanbieden en daarom is het verstandig om klanten en leveranciers de volle aandacht te geven. Indien dit niet gebeurt kan de klant naar de concurrentie stappen omdat zij wel genoeg aandacht besteden en de juiste service leveren. In deze tijd gaat het namelijk om waardering, welke beleving geef ik als bedrijf aan de klant mee? Een onderdeel dat zeker niet mag worden vergeten is het beantwoorden van de telefoon. De telefoon is een communicatiekanaal tussen bedrijf en leverancier of klant. Bedrijven zien dit als een kanaal voor klagen en zeurende personen maar als de telefoon juist wordt gebruikt kan hier veel informatie uit worden gehaald. De klanten of leveranciers vertellen door middel van de telefoon waar zij ontevreden over zijn en op welke manier dit moet worden opgelost. Een bedrijf kan hierdoor de strategie veranderen zodat het naar buiten kan presteren als het besteden van aandacht aan de klant. De klanten zien dit en waarderen het bedrijf dat dit wordt behandelt en zullen vervolg aankopen verrichten. Als er in de toekomst problemen zijn zal de klant dit een stuk minder vervelend vinden als er in het verleden aandacht aan hen is besteedt. Het als bedrijf inschakelen van een antwoordservice is een verstandige keuze om de juiste aandacht aan klanten te geven. Kijk voor meer informatie, mogelijkheden en functionaliteiten op bizziphone.com.

Voor meer info : https://www.bizziphone.com