Ondernemers willen graag altijd bereikbaar zijn voor hun klanten, maar dit blijkt in de werkelijkheid toch erg lastig. Het liefst hebben ze 24 uur per dag, 7 dagen per week de telefoon aan staan om klanten van dienst te kunnen zijn, maar zo werkt het helaas niet. Er moeten namelijk een hoop andere zaken gebeuren voordat er gedacht kan worden aan het helpen van klanten. De onderneming moet namelijk ook gewoon blijven lopen, want anders hebben zijn er geen klanten om service te bieden. Het bedrijf moet dus gewoon doorgaan met de dagelijkse taken, maar toch zijn er klanten die geholpen willen worden met hun vragen en klachten. Dit moet natuurlijk in behandeling genomen worden, maar dit kan niet zelf door de ondernemer gedaan worden. Het is vaak niet mogelijk om een extra medewerker aan te nemen die zich dan ontfermt over de klantenservice, omdat het budget hier niet voor is of omdat er geen plek is op kantoor. De ondernemer probeert dus zelf zo goed mogelijk de telefoon te beantwoorden en op mails te reageren, maar er is vaak niet genoeg tijd om dit allemaal te kunnen combineren met de normale werkzaamheden. Als resultaat hiervan komt het wel eens voor dat er telefoontjes en mails onbeantwoord blijven en dat resulteert op zijn beurt weer in ontevreden klanten. Dit is dus geen ideale situatie voor een bedrijf, maar wat is een mogelijke oplossing? Het zou makkelijk zijn voor de ondernemer om het opnemen van de telefoon uit te besteden. Zo kunnen ze bijvoorbeeld gebruik maken van een telefoonservice die voor hen de telefoon opneemt. Dan worden de medewerkers van zo’n center opgeleid om alles over uw bedrijf te weten zodat ze klanten goed te woord kunnen staan en kunnen helpen bij hun vragen. Telefoonopname is de oplossing voor elke onderneming in het MKB. |
Voor meer info : http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl |